Pilates

Pilates: Joseph Pilates nevéhez fűződik az alig százéves testtudomány. A test edzésének a módszertani alapja az “erőközpont” kialakítása, és tudatos használata, mely a hasizmok, farizmok, és deréktáji izmok együttese. A testtudat építő szerepe miatt kiegészítő mozgásforma lehet más sportot űzők számára, de a mozgásszegény környezetben élők fő sportágának is választható.
A Pilates módszer előnyei:

  • bármely edzettségi fokon és bármely életkorban el lehet kezdeni,
  • könnyen elsajátítható és szórakoztató, remek stresszoldó,
  • az edzettségi szintnek megfelelően alakítható a gyakorlatsor,
  • energikusabbá, fiatalosabbá és magabiztosabbá tesz,
  • zsírt éget, karcsúsít,
  • szálkás, feszes izmokat formál,
  • csökkenti a szívinfarktus, cukorbetegség, magas vérnyomás, vastagbélrák, kedélybetegségek kialakulásának veszélyét,
  • segítséget nyújt a csontritkulás megelőzésében,
  • a speciális légzéstechnika fokozza a szervezet oxigénellátását,
  • növeli az erőnlétet, javítja az állóképességet,
  • fokozza a vérkeringést és serkenti az anyagcserét

A Pilates a mélyrétegű törzsizmok erősítésére-nyújtására koncentráló, az egész testet tetőtől-talpig átmozgató mozgásrendszer, melyet a német Joseph Pilates fejlesztett ki a múlt század 20-as éveiben.

A Pilates gyakorlatok segítségével javíthatóak a beidegződött rossz mozgásminták, melyek végső soron az izomrendszer egyensúlyának megbomlásához, hosszútávon tartáshibákhoz és mozgásszervi panaszokhoz vezetnek.

Miért fontos, hogy erősek és ruganyosak legyenek a törzs mélyizmai?

Mert így az izmok képesek minden oldalról megtámasztani a gerincoszlopod, ily módon tehermentesítve azt. Így végre megszabadulhatsz a hátfájástól, melynek egyik leggyakoribb kiváltó oka az elgyengült tartóizomzat! Jobbá válik testtartásod és izmaid újból szimmetrikusan kezdenek működni. Cél: karcsú és ruganyos test; erős hát hajlékony gerincoszloppal.